Aankomst - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Ik ga de komende 2 maanden bij ACE vrijwilligerswerk doen in Californië, US. Daar ga ik helpen met het behouden van de natuurparken.

Het hoofdgebouw van ACE Californië zit in Santa Cruz. Om daar te komen kunnen ze je ophalen van het vliegveld in San Francisco, mits je daar om 6 uur 's middags bent. Dat ging helaas niet lukken met mijn vlucht, aangezien ik dan of erg lang op het vliegveld moest wachten of te laat was. De andere optie is dus met het OV zelf naar SC gaan, wat ik heb gedaan.

Dus na iets meer dan 10 uur vliegen, plus natuurlijk wat uurtjes van tevoren op Schiphol, ben ik met de BART, de trein en de bus nog eens 3 uur onderweg. Gelukkig heb ik geen last gehad van misselijkheid tijdens vliegen en verliep die reis dus best prima. Het is ook niet de eerste keer dat ik in SF aankom, dus ik alles wel te vinden. Naast het vliegen kostte die reis van SF naar SC iets van 18 dollar, wat best redelijk is voor 3 uur.

Ik ben 1 dag eerder gegaan dan dat hoefde, vanwege vliegticket redenen, dus de eerste nacht zou ik in het Hostelling International verblijven. Dat was best een leuk hostel dingetje, waar verschillende kamers in verschillende cabins zaten. Ook was er een gezamenlijke cabin waar de keuken en eetzaal zat. Het was er redelijk rustig. Het was erg mooi weer (fel blauwe lucht), dus ik ben toen naar het strand gegaan, wat iets van 3 minuten lopen was. Daar heb ik toen een zoete aardappel, geitenkaas en sla sandwich gehaald en aan het strand, kijkend naar de volleyballende mensen, opgegeten.

Na het eten ben ik redelijk snel terug naar het hostel gegaan aangezien ik best moe was (inmiddels 4 uur snachts NL tijd), dus toen heb ik daar even geinternet en muziek geluisterd en ben toen gaan slapen. De volgende ochtend natuurlijk om 4 uur sochtends US tijd wakker, maar ben toen weer geforceerd verder gaan slapen tot 7 ofzo.

Aangezien ik pas rond 15:00 bij ACE terecht kon ben ik in SC gaan rondlopen. Eerst langs het strand, over de brug, terug over de brug naar Downtown, weer naar het strand, lunch gehaald en toen bij het ACE huis aangekomen.

Ik kwam daar David en Menno tegemoet- David is de volunteer manager en Menno is een mede-Nederlander-en toen kreeg ik een rondleiding door het huis. Een behoorlijk groot huis, met iets van 12 kamers ofzo. Het was iets rommeliger / chaotischer dan ik had verwacht, maar dat komt geloof ik ook omdat het door meer dan 30 man afgewisseld in geleefd woont. Als mensen naar een project gaan gaan alle spullen opslag in, dan slapen andere mensen op hun plek, en dat ruilt steeds zo door op verschillende plaatsen.

Morgen is de orientatie, maar ik heb stiekem alvast het projectschema bekeken. Ik geloof dat ik de eerste 6-7 dagen in SC nog ben, en daarna ga ik naar het Archer Taylor Preserve in Napa. Wat andere volunteers die vandaag aankomen gaan overmorgen al naar San Diego City Parks, wat echt een lange reis is geloof ik. Maar goed, hoe dat allemaal gaat komt later nog.

Dat is het voorlopig. Nog niet heel veel mensen ontmoet (veel zijn of weg of moeten nog komen), maar de mensen die ik heb ontmoet lijken me erg aardig.

  • 04 Oktober 2015 - 10:31

    Sandra:

    Hoi Ingmar,

    Fijn dat je goed aangekomen bent. Jammer dat je mogelijk nog 6 a 7 dagen moet 'wachten' op het eerste project. Voordeel is wel dat je tegen die tijd waarschijnlijk geen last meer hebt van je jet leg. Als je op afbeeldingen 'Archer Taylor Preserve' zoekt, krijg je mooie plaatjes te zien!
    Jouw derde foto zie ik overigens niet.
    Is de tweede foto (die van de straat) de straat waar het ACE gebouw staat?

    Liefs, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Cruz

Ingmar

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 4022

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 29 November 2015

ACE, via Activity International

Landen bezocht: