Santa Cruz + Training - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu Santa Cruz + Training - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu

Santa Cruz + Training

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

10 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Santa Cruz

De laatste aantal dagen ben ik veel in Santa Cruz geweest, en hebben we met een groepje 'training' gehad. Zo ben ik bijvoorbeeld naar de Natural Bridges State Park geweest, naar wat stranden bij Santa Cruz in de buurt en de arboretum van de universiteit.

In principe is er niet heel veel echt unieks in Santa Cruz zelf gebeurt. ACE mensen komen en gaan, en de door de stad lopen met mensen blijft wel gezellig, maar opzich heb ik de belangrijkste dingen in SC wel gezien.

Halverwege deze week hadden we met de nieuwe volunteers een soort training. Het was niet echt een training, maar meer gewoon een oefen-overnachting.

We zijn eerst omlaag gereden naar Big Sur, waar we op een strandje waar we met een crewleader een beetje praatten over hoe het gaat op projecten, iets specifieker wat we kunnen verwachten of absoluut niet moeten doen. Leuke verhalen over backcountry projecten, en ook minder leuke maar wel informatieve verhalen.

Vervolgens zijn we daar in de buurt in wat redwoods gaan wandelen voor ongeveer 2 uur. Daarna zijn we naar de kampeerplek gegaan bij New Brighton Beach (erg dichtbij SC, maar het gaat meer om het idee). Daar hebben we toen de tenten opgezet en het eten opgewarmt en opgegeten. Na het eten hebben we veel gezellig gepraat over elkaars levens en daar ook interessante verhalen gedeeld. We hebben ook zoals hoort ons eten allemaal goed opgeborgen aangezien er eekhoorns en wasberen in de buurt waren (niet gezien overigens).

Na de overnachting die prima verliep hadden we ontbeten, de 'safety circle' gedaan en alles opgeruimt. De safety circle hield in principe in dat je in een cirkel gaat staan en wat vragen beantwoord. In dit geval waren de vragen bijvoorbeeld 'wat is de spirit animal van de persoon rechts van je'. Tijdens ieder antwoord stretch je verschillende dingen en dat gaat zo een tijdje door tot iedereen goed wakker en actief is.

• 11 Oktober 2015 - 08:34

Sandra:

Het ziet er mooi uit. Welk dier is jouw spirit animaal, of hoefde de persoon links van jou dat niet te zeggen?
    Dank je voor je verslag, erg leuk om te lezen!
    Liefs.

• 12 Oktober 2015 - 14:12

Lia:

Leuk hoor Ingmar dat we steeds kunnen lezen hoe het gaat en wat je allemaal gaat doen.
    Liefs Johan Lia

• 12 Oktober 2015 - 22:50

Cenkhan:

Hey Ingmar!

Ik ga zelf ook in februari naar santa cruz voor vrijwilligerswerk in natuurgebieden.( 4 maanden!)
    Ik ben echt benieuwd hoe het bij jou gaat, hoe alles daar verloopt, of je iets moet meepakken dat niet vermeld was etc!

Zou je misschien contact met mij kunnen opnemen als je tijd hebt, of gewoon via hier reageren!

Alvast bedankt en nog véél plezier daar! Vergeet zeker je dagboek niet bij tevullen, is leuk om te lezen!

cenkbjk@live.be is mijn mail!

Groetjes!!

• 15 Oktober 2015 - 11:54