Mount Hermon + Halloween - Reisverslag uit Mount Hermon, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu Mount Hermon + Halloween - Reisverslag uit Mount Hermon, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu

Mount Hermon + Halloween

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

01 November 2015 | Verenigde Staten, Mount Hermon

Ik kwam maandagmiddag aan in Santa Cruz, en vanwege file kwamen we wat laat aan. Daardoor zijn we vrijwel direct door gegaan naar Mount Hermon, waar het eten al klaar stond. We verbleven daar in een huis met 3 appartementen, waar onder andere een keukentje in was. Het voelde een beetje als een vakantiehuisje.

Mount Hermon is een gebied waar veel verblijven, conferentiezalen, parken en andere verzamelplaatsen zijn, inclusief sportvelden en zwembad. Ik geloof dat het hele Mount Hermon gebied als oorspronkelijk doel iets met het Christendom doet. De week dat ik er was was er een groep van ongeveer 100 - 150 kinderen die een soort scouting deden geloof ik. Het eten werd om 17:30 geserveerd, maar omdat wij laat aankwamen waren ze al begonnen.

Aangezien er zoveel kinderen bij waren hebben we de hele week een beetje eenvoudig gegeten, mac'n'cheese, eenvoudige mexicaanse wraps etc. Ook was er een salade buffet bij. Wat bij mij eigenlijk ieder maal daar het probleem was, was dat ik nog niet klaar was of alles (inclusief onze borden / bestek / eten) werd alweer opgeruimd. Dat was een beetje jammer, maar later in de week had ik besloten om wat meer voor te bereiden, dus meestal pakte ik voordat alles weg ging nog genoeg voor een kwartier eten. Meestal kon ik dan 2 kleine bordjes met eten wegwerken, plus nog een extra nadat alles weggehaald was.

Het gebied verder was best mooi. Het bevond zich op een berg (uiteraard), maar er waren veel bomen en er werd een beetje om de bomen heen gebouwd. Veel van het bos voelde dus behoorlijk natuurlijk aan, wat wel leuk was. Het gebied was trouwens zo groot dat we van ons verblijf naar de eetzaal reden met de auto, omdat je anders ongeveer een kwartier aan het lopen was.

Het werk dat we daar deden was niet heel nieuw. We hebben weer wat wandelpaden schoongemaakt en verstevigd, en wat 'water bars' gemaakt of leeg geschept. Deze water bars zorgen ervoor dat het water van regen niet over het wandelpad naar beneden stroomt maar de berg af. Zo blijft het wandelpad langer houdbaar en verspreidt het water zich iets natuurlijker. Helaas was er niet ontzetten veel te doen, dus hebben we redelijk vaak langere periodes zitten wachten omdat we al klaar waren met het geplande werk.

Over het algemeen gezien was het best een okee project, maar niet helemaal mijn 'smaak'. Er gebeurde te weinig en het was (weer) geen kamperen. Aan het eind van dit project ben ik ongeveer een maand bij ACE, en ik had maar 5 dagen gekampeerd (bij Napa), de rest allemaal in huizen. Aangezien ik geplanned stond voor nog een week Mount Hermon (en dus weer geen kamperen) had ik de projectplanner verzocht of ik kon ruilen naar een ander project. Dat kon, en dat zou de City of Fremont worden. Ik had al gehoord dat het werk daar waarschijnlijk niet heel boeiend zou zijn (voornamelijk afval opruimen), maar in ieder geval was er werk en zouden we kamperen.

Voordat ik daar naartoe ging was er eerst nog Halloween. In Santa Cruz zou het schijnbaar redelijk groots gevierd worden, dus ik was wel nieuwsgierig naar hoe dat zou gaan. Er werd in het ACE huis een pompoen-snij en kostuum wedstrijd gehouden worden. Dat was wel leuk maar niet ontzettend nieuw. Vervolgens gingen mensen of naar het strand of naar wat bars, waar ik geen zin in had. In plaats daarvan ben ik samen met wat anderen Pacific Avenue op en neer gelopen, de hoofdstraat in SC downtown. Deze was afgezet en werd belicht met van die toren lampen die op generators werken.

Er waren vooral veel mensen die gewoon verkleedt rondliepen. Hier en daar waren er wat muziekgroepen die speelden, sommige mensen die daaromheen dansten en wat mensen die als groep verkleed waren. Zo was er bijvoorbeeld een groep die allemaal een soort achtbaankarretje als verkleding had en die naast-en-achter elkaar liepen alsof ze in een achtbaan zaten. Af en toe gingen de armen in de lucht, schreeuwden ze en gingen ze rennen, dat was wel grappig gedaan. Verder waren er best wat hele mooie kostuums, bijvoorbeeld een soort Minotaur met hele goede gezichts-makeup. Maar ik had eigenlijk iets meer een soort festivalletje verwacht. Iets meer organizatie, in plaats van heen en weer lopende mensen. Misschien een podiumpje ergens, misschien wat spellen die gespeeld zouden worden. Dat was er helaas niet. Desondanks was het wel leuk om mee te maken en te zien.

  • 07 November 2015 - 18:24

    Sandra:

    De foto's zijn weer niet te zien. Misschien weer net als vorige keer delen?

  • 08 November 2015 - 05:10

    Ingmar:

    Ze zijn uiteraard weer op de google drive gezet. Waar alle fotos te zien zijn. Misschien volgende keer daar kijken? :)

  • 08 November 2015 - 18:48

    Maartje:

    :) Ziet er toch wel grappig uit hoor, dat Halloween. Beter dan dat gebedel hier aan de deur. :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mount Hermon

Ingmar

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4032

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 29 November 2015

ACE, via Activity International

Landen bezocht: