Tahoe + Warehouse - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu Tahoe + Warehouse - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Ingmar - WaarBenJij.nu

Tahoe + Warehouse

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

24 Oktober 2015 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Het Tahoe ACE huis is eigenlijk een oud motel (Coyote's Den), waar nu de ACErs dus in motelkamers verblijven. Ook hier is er weer gewoon een gezamenlijke keuken en huiskamer, maar vrijwel alles hier is luxer, mooier en schoner dan in het SC huis. De beheerders hier zijn erg aardig en ik vind het hier in South Lake Tahoe een stuk fijner.

Het is wel een stuk kouder; overdag meestal rond de 15 graden en daalt tot 5 of minder. Ook is het dorpje wat minder dicht op elkaar gebouwt. Winkels en andere plekken liggen hier een stuk verder van elkaar verwijderd. Gelukkig is er wel redelijk dichtbij een supermarkt.

De reis naar Tahoe duurde ongeveer 5 uur, dus de eerste dag hier was al redelijk ver onderweg toen ik aankwam. Samen met Filip, een jongen uit Zweden die ook die dag naar Tahoe ging, heb ik het dorpje ontdekt. Er zijn in het ACE huis hier verschillende 'common' fietsen, dus we zijn een beetje rondgefietst en uiteindelijk naar Lake Tahoe gegaan. Dat ligt zo een 4.5 / 5 km van het huis af. De fietsen waren eigenlijk te klein, dus het fietste een beetje verkrampt, maar toch was het fijn dat ze er waren.

De tweede dag zijn we naar Emerald Bay gefietst. Dat was een iets serieuzere onderneming, en toen merkte we toch wel echt dat de fietsen niet de beste zijn. Op de heenweg was het voornamelijk omhoog (ik geloof 500m) en ongeveer 14km tot we bij Eagle Falls trailhead aankwamen. Ik geloof dat we daar zo een 2 uur of 2.5 uur over deden. Vanaf daar zijn we naar Eagle Lake gelopen, wat een redelijk korte wandeling was (30 - 45 minuten).

Eagle Lake was erg mooi (Google Afbeeldingen ervan vind ik niet zo vergeleken met hoe het echt was). Het was een klein meer in een vallei met een klein beetje bos eromheen. Het voelde erg rustgevend aan, en daar hebben we ook best een tijdje gezeten. Vervolgens zijn we teruggegaan en waren we met de fiets binnen een uur thuis. Het was wel een mooie fietstocht, met veel uitzicht op Lake Tahoe van boven.

De dag daarna begon mijn eerste project in Tahoe, in het zeer spannende warenhuis. De groep in Tahoe werd opgesplitst, de helft bij het huis zelf, de andere helft in het warenhuis. Het huis wordt gerenoveerd en voorbereidt voor vakantiegangers in de winter als ACE niet werkzaam is. In het warenhuis (twee opslagruimtes niet groter dan 10m2) moest alle inhoud geïnventariseerd worden, vervolgens schoongemaakt / gerepareerd en daarna geordend in een schone opslagruimte weer teruggezet worden. Dit project duurde 2 en een halve dag.

Mijn taak de eerste dag was onder andere een stuk of 200 sorteren, passende bij elkaar leggen, oprollen en tellen. 63 paren gewone handschoenen en 47 paren leren handschoenen, met nog wat losse zonder maatje. Vervolgens ben ik begonnen met het slijpen van gereedschap. Het warenhuis was nogal vol, ik geloof dat ze flink wat gereedschap naar SC moeten brengen. Ik ben zo een 3 uur bezig geweest met het slijpen van mattocks (bijl / pikhouwel combo).

De dag daarna ging ik vrolijk door met het slijpen van scheppen, pikhouwelen, meer mattocks en uiteindelijk het opruimen van alles. Er was echt veel te veel gereedschap hier, ik geloof wel meer dan 40 pikhouwelen en zo een 30 scheppen. Je zou bijna zeggen dat ze een slijpsteen zouden aanschaffen hiervoor (want er was meer wat geslepen moest worden dan wat ik alleen had gedaan), maar nee, dat ging vrolijk met een vijl (bastard file).

Minder vrolijk was de volgende dag, toen ik wat rugpijn had wat waarschijnlijk kwam door veel dezelfde beweging te maken. Gelukkig was er in het warenhuis niet echt meer veel te doen (behalve ongeveer 40 watercontainers reinigen met bleekmiddel en vervolgens met water afspoelen). Halverwege de dag waren we klaar en heb ik de rest van de dag rustig aan gedaan. De volgende dag (de vrijdag na het project) wilden de beheerders hier, mocht er interesse zijn, ons ergens in de natuur afzetten aangezien we dit project niet in de natuur waren geweest. Weer een leuk voorbeeld van dat ze erg aardig waren.

Vrijdag zijn we uiteindelijk, alhoewel iets te laat naar mijn smaak (rond 12 uur), naar Lily Lake gegaan. Daar zouden we een hike doen naar Aloha Lakes en terug, in totaal zo een 6 uur. De eerste helft van de wandeling vond ik een beetje saai, maar de tweede helft was erg bijzonder. Het gebied daar heet 'Desolate Wilderness' en dat was het ook wel. Erg veel stenen, redelijk weinig begroeiing, met veel mooie meren (we zijn langs Susie Lake en Heather Lake gegaan). Dat deden we met z'n zessen, en het was wel leuk om weer zo een lange wandeling te maken.

Die avond bleek het rooster weer aangepast te zijn. Ik zou niet meer naar Las Trampas gaan, maar in plaats daarvan weer terug naar SC om toch bij Mount Hermon te werken. De redenering van wijzigingen snap ik niet helemaal, maar het is wat het is. Ik vertrek nog steeds op dezelfde dag (maandag), dus m'n plannen kunnen voor de overige dagen hier kunnen nog door gaan. Ik was namelijk van plan om vandaag (zaterdag) rustig aan te doen en dan zondag Mount Tallac te beklimmen. Ik zou dan naar de trailhead fietsen (~30 minuten) en ik geloof dat de wandeling zo een 2-2.5 uur heen is en dan dezelfde route terug. Dus dat ga ik zondag doen, en maandag maak ik een korte stop in het SC huis en ga vrijwel meteen door naar het Mount Hermon gebied voor het project.

  • 24 Oktober 2015 - 23:00

    Sandra:

    Wat fijn dat je toch ook nog van de natuur daar hebt kunnen genieten. Ik zag de foto's en vind het er prachtig uit zien.
    Leuk dat je met Halloween in SC zit. Lijkt me ook bijzonder om dat eens mee te maken. Ik hoop dat het werken bij Mount Hermon leuk zal zijn. Het lijkt erop dat in het zuiden van Libanon ook een Mount Hermon is.
    Liefs.

  • 02 November 2015 - 23:57

    Cenkhan:

    Hey!

    Leuk om te lezen, heb je al tijd gehad voor een nieuwe?

    En verder zie ik je foto's niet, enkel 1, of is dat bij enkel bi jmij zo?

    Verder nog veel plezier en geniet ervan

  • 08 November 2015 - 05:13

    Ingmar:

    Hey Cenkhan,

    Ik had je een mailtje gestuurd, maar heb nog niets terug gehoord. Zou je kunnen checken of je het juiste email adres had gegeven?

    De foto's zijn inderdaad niet te zien, ik weet niet waarom en re-uploaden werkt helaas niet. Ik heb ze op een google drive folder gezet. Als we mail contact hebben kan ik je de link ook wel sturen, als je zou willen.

    Bedankt voor je interesse, en hopelijk heb jij als je komend jaar daar gaat werken er ook plezier in :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Ingmar

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4033

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 29 November 2015

ACE, via Activity International

Landen bezocht: